Κινούμενα γράμματα

Φροντιστήρια "Μπαχαράκη" Η Εκπαίδευση στις καλύτερες στιγμές της

24 Μαρ 2012

ΕΚΘΕΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Μνημεία (Σχεδιάγραμμα)



ΜΝΗΜΕΙΑ






ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ


§       Κάθε λαός έχει να επιδείξει  μνημειώδη επιτεύγματα , που, είτε είναι μεμονωμένα έργα τέχνης , είτε σύνολο κτισμάτων , αποτυπώνουν τον πολιτισμό του σε μια συγκεκριμένη εποχή και παράλληλα , φανερώνουν τη δημιουργικότητά  του.



Σημασία μνημείων
.


§       Συνδέουν το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον αποκαλύπτοντας την αδιάσπαστη συνέχεια ενός έθνους.

§        Συμβάλλουν στην καλύτερη γνωριμία του παρελθόντος .

§        Ενισχύουν τη φιλοπατρία, την εθνική συνείδηση , και την ελληνικότητα.

§         Διευρύνουν τους ορίζοντες , αποτελούν αφορμή για έρευνα και μάθηση.

§         Είναι χώροι ομορφιάς (αρμονία, συμμετρία ), αισθητικής απόλαυσης για τους επισκέπτες αλλά και κίνητρα για καλλιτεχνική δημιουργία.

§         Αποτελούν θεματοφύλακες αξιών- προτύπων .Μυούν στις αξίες του μέτρου και του ανθρωπισμού.

§         Κοιτίδες πολιτισμού και παιδείας .

§         Σημεία προσέγγισης των λαών: συνιστούν την παγκόσμια κληρονομιά και ωθούν στη συνειδητοποίηση της διαφορετικότητας των λαών και της κοινής μοίρας τους .

§         Εστίες προσέλκυσης τουριστών από όλο τον κόσμο, γεγονός που συντελεί στην οικονομική ανάπτυξη της  χώρας .


Σύγχρονος άνθρωπος και μνημεία.


§     Ελάχιστες, επιφανειακές επισκέψεις . Τουριστική και εμπορευματοποιημένη αντιμετώπισή τους . Βανδαλισμοί μνημείων.


Αιτίες αδιαφορίας


§         Ο τεχνοκρατισμός και η εξειδίκευση , που επιφέρει πνευματική μονομέρεια .

§         Η κερδοσκοπία και ο ατομικισμός .

§         Η κρίση των αξιών, η απομάκρυνση από την παράδοση.

§         Η οικογένεια δεν προσφέρει τις κατάλληλες παραστάσεις.

§         Το σχολείο αντιμετωπίζει επιδερμικά την παράδοση , παρέχει χρησιμοθηρική γνώση, αδιαφορεί για την απώλεια του διδακτικού και παιδευτικού χαρακτήρα  των εκδρομών.

§         Τα μέσα ενημέρωσης προβάλλουν ανεπαρκώς το παρελθόν .

§         Οι πνευματικοί άνθρωποι αδυνατούν να αφυπνίσουν το λαό σχετικά με την αξία της παράδοσης .

§         Η πολιτεία φαίνεται να μην ενδιαφέρεται ουσιαστικά για την παράδοση.

§         Οι νέοι προβάλλουν αντιπαραδοσιακοί , πολέμιοι του παλαιού , που το θεωρούν ξεπερασμένο και αναχρονιστικό.


Προτάσεις


-          Άτομο: Έμφαση στην πνευματικότητα και αντίσταση στον τεχνοκρατισμό και τον υλισμό.

-          Οικογένεια - Σχολείο: Ουσιαστικές επισκέψεις σε χώρους μνημείων με πρότερη διδασκαλία και ενδελεχή ξενάγηση , διδασκαλία αντίστοιχων μαθημάτων , δημιουργικές εργασίες , προγράμματα ανταλλαγών στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ένωσης.

-          Μέσα πληροφόρησης : Εκστρατεία ενημέρωσης για τα μνημεία και την αξία τους.

-          Πνευματικοί ηγέτες - Πολιτεία  :Ανάληψη των ευθυνών τους και συντονισμένη δράση.


                                Επιμέλεια: Ιωάννης Κανακούδης (Φιλόλογος)

Φροντιστήρια Μπαχαράκη

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ιωάννης Κανακούδης

Ιωάννης Κανακούδης
Ιωάννης Κανακούδης - Προϋπόθεση Επιτυχίας

Επισκέπτες

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις

Η " Οξύνοια " στο Facebook

Αναγνώστες

Λογότυπος